SEA & Adwords

SEA zorgt voor direct resultaat!

Vrijwel iedereen zoekt tegenwoordig (wel eens) online naar producten en/of diensten. U wilt als bedrijf bij dergelijke zoektermen dan ook hoog scoren. SEO copywriting zorgt dat u door middel van relevante teksten bij de klant onder de aandacht komt. U kunt zichzelf ook van een plaats verzekeren op de eerste zoekpagina van Google. Dit door middel van zoekmachine adverteren, oftewel betaalde advertenties.

Target uw doelgroep door te adverteren op Google

Zoekmachine adverteren heeft als voordeel dat het direct resultaat levert. Middels Google Adwords worden er relevante zoekwoorden gekozen, waarbij de SEA campagne kan worden geoptimaliseerd door deze enkel te tonen in een bepaald gebied of een bepaald tijdstip. De specifieker de campagne wordt ingevuld, des te meer conversieresultaat wordt er behaald. U staat immers bij de eerste drie zoekresultaten.

Specificeer uw SEA campagne

Google heeft belang bij SEA inkomsten, zij willen immers de beste zoekmachine zijn. Het is daarom belangrijk om zoekmachine adverteren relevant te houden. U dient aan te duiden wat bezoekers daadwerkelijk kunnen vinden op uw website en dat zo specifiek mogelijk. Zo zal u meer conversie behalen met specifieke zoekwoorden als chardonnay dan algemene zoekwoorden zoals witte wijn. Relevantie zorgt ook dat u minder betaald.

Daarbij is het ook mogelijk om zoekwoorden uit te sluiten. Zo kunnen bezoekers uitsluitend op zoek zijn naar nieuwe producten. Het heeft voor u dan geen zin om te adverteren met eenzelfde product maar dan tweedehands. Door te analyseren via welke zoektermen bezoekers op uw website komen, kunt u niet relevante zoektermen tegengaan.

Stel SEA af op uw budget

Als u gaat adverteren op Google, dan wilt u dit op basis van relevante zoekwoorden. Afhankelijk van de gebruikte zoektermen, brengt dit kosten met zich mee. Niet alle termen hebben immers dezelfde concurrentie en kunnen hierdoor hoger of lager uitvallen. Hebt u een bepaald budget, dan kunnen er ook limieten worden ingesteld. Zo kunt u het maximaal aantal kliks per dag bepalen, waarna u die dag niet meer wordt getoond.


Laatst gewijzigd: 2017-06-01 10:51:52
Terug naar overzicht