Linkbuilding werkt onderscheidend in de Google ranking
Hoewel SEO copywriting een must is geworden in online marketing, werkt linkbuilding als een onderscheidende factor om uw bedrijf hoog te plaatsen in de Google ranking. Hoewel het plaatsen van een link op zich niet voor iedereen even moeilijk is, is het plaatsen van de juiste links wat uw online succes bepaald. Links zorgen voor wegen naar uw website, de kwaliteit van deze wegen bepaald echter in hoeverre u profijt heeft van deze verbindingen. Linkbuilding draait dan ook om relevantie!
Google houdt van natuurlijke linkbuilding profielen!
Google heeft de regelgeving betreffende linkbuilding strenger gemaakt. Zo wordt er gekeken hoe websites aan links komen, of de vermeldde links relevant zijn en hoeveel er worden aangemaakt en in welk tijdsbestek. Het kopen van link, en dan veelal in grote mate, kan de alarmbellen laten rinkelen bij Google, zij geven namelijk de voorkeur aan een natuurlijk linkbuilding profiel. Dit houdt in dat uw website wordt afgewisseld met follow links en no follow links van kwalitatief goede links en kwalitatief iets mindere links. Deze links worden ook geleidelijk over het jaar toegevoegd. Wilt u hoger scoren in Google, dan kunt u het beste uw website laten optimaliseren met SEO copywriting, zodat u vanzelf natuurlijke links verkrijgt.
Niet alleen externe, maar ook interne links zijn van belang
Door intern te linken, zorgt u voor gebruiksgemak voor de bezoeker. Interne links zorgen ervoor dat u bezoekers van een pagina via een anchortekst, call to action of beeldelement kunt doorsturen naar een andere pagina op uw eigen website. Een anchortekst is een woord(combinatie) in de geschreven tekst. Interne links kunnen waarde meegeven aan andere pagina's op uw website. U kunt dan ook een hoge waarde realiseren voor pagina's die u van groot belang vindt. Immers hoe hoger de waarde van een pagina, des te hoger scoort de pagina in de Google ranking.
Voorkom Google penalty's!
Linkbuilding is sinds 2016 opgenomen in het Google algoritme dat uw positie in de Google ranking bepaald. Dit houdt in dat Google u ten alle tijden een penalty kan geven voor het gebruik van slechte en/of spammy links. U wordt dan ook geadviseerd om geen links te plaatsen indien u geen of weinig ervaring heeft in het beoordelen van de kwaliteit van deze links. Slechte linkbuilding kan een desastreus effect hebben op de Google ranking. Onze partners kunnen u professioneel verder helpen om hoger in Google te ranken.
Laatst gewijzigd: 2017-06-01 10:51:32
Terug naar overzicht