Gericht targeten met e-mail marketing
E-mail is een veelgebruikt communicatiemiddel op het werk en privé. Voor bedrijven is dit daarom een ideaal medium om te kunnen adverteren. Hoewel vrijwel iedereen bekend is met de vele nieuwsbrieven die via de mail binnenkomen, heeft direct mail veel meer potentieel. Zo is het ook mogelijk om klanten een repeated customer te maken en/of potentiële klanten over de streef te trekken.
Verkrijg een hogere omzet
Het sturen van een nieuwsbrief naar uw gehele klantenbestand, resulteert in vele gevallen slechts in enkele kliks en sales. Dit doordat er geen afgestemd bericht wordt verstuurd naar uw (potentiële) klanten. Door bezoeker analyses kan er inzicht worden verkregen in de interesses van (potentiële) klanten. Hierdoor kunnen er gerichtere berichten worden verstuurd. Een klant die bijvoorbeeld al meerdere dagen hetzelfde product bekijkt op uw website, kan worden overgehaald door middel van een kortingscode. Direct mail kan dan ook zorgen voor meer klanten en hierdoor meer omzet.
Speel in op herhalingsaankopen!
Eenmalig nieuwe klanten binnenhalen is positief voor het bedrijfsresultaat binnen een bepaalde periode, echter is het voor een bedrijf nog voordeliger om klanten te behouden. Producten hebben een gemiddelde levensduur, waardoor in de juiste periode gericht e-mail marketing kan worden ingezet om een herhalingsaankoop te realiseren. Krijgen uw producten periodiek een update, dan kunt u klanten die een early adopter profiel laten zien benaderen met e-mail marketing. Slechts enkele voorbeelden die een repeated customer voor u kunnen betekenen.
Ook e-mail marketing vraagt om herkenbaarheid
Indien u (potentiële) klanten wilt benaderen, dan wilt u een herkenbaar beeld creëren. Immers zorgt herkenbaarheid voor een hogere kans op conversie. In samenspraak met onze partners wordt een plan opgesteld betreffende het genereren van een hogere omzet en/of het realiseren van terugkerende klanten. Met een aantrekkelijk design, dat aansluit op de huisstijl, wordt de e-mail marketing campagne vervolgens gestart.
E-mail marketing is tweerichtingsverkeer
Direct mail dient zicht te houden aan diverse richtlijnen. Zo mogen e-mails niet zomaar naar e-mailadressen worden gestuurd; de opt-in functie. Bedrijven dienen de adressen zelf te hebben geacquireerd of te hebben verkregen via een derde partij. Deze partij dient daarbij als bestandseigenaar toestemming heeft verkregen van de geadresseerden.
Andersom dienen de geadresseerden de mogelijkheid te hebben zichzelf uit te schrijven voor dergelijke nieuwsbrieven; de opt-out functie. Niet al uw klanten hebben behoefte aan het ontvangen van nieuwsbrieven of acties. Daarom dienen geadresseerden in iedere mail die ze van u ontvangen een mogelijkheid te krijgen zich af te melden.
Laatst gewijzigd: 2017-06-01 10:52:00
Terug naar overzicht